Arkusz Kalkulacyjny

Excel – Poziom zaawansowany

Szkolenie dla osób zaawansowanych, którzy znają już pracę z arkuszem kalkulacyjnym, ale chcą wejść na wyższy poziom i w pełni wykorzystać zaawansowane możliwości arkusza. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie znał umiejętność wykorzystania zaawansowanych metod analizy danych, tworzenia raportów przekształcających zbiory danych w zestawy istotnych informacji. Umiejętność prezentowania informacji w efektywny sposób.

Przeznaczenie szkolenia

Szkolenie dla osób zaawansowanych, którzy znają już pracę z arkuszem kalkulacyjnym, ale chcą wejść na wyższy poziom i w pełni wykorzystać zaawansowane możliwości arkusza.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia

Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie znał umiejętność wykorzystania zaawansowanych metod analizy danych, tworzenia raportów przekształcających zbiory danych w zestawy istotnych informacji. Umiejętność prezentowania informacji w efektywny sposób. Stosować zaawansowane reguły i usprawnić swoją pracę stosując makropolecenia.
k

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy

Znajomość podstaw obsługi komputera. Znajomość podstawowa obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel

Wstęp do szkolenia

Poznanie trenera, Sprawdzanie wiedzy – testy i quizy, Wprowadzenie w temat zajęć

Program Szkolenia

1.Zaawansowana obsługa baz danych.

– Bazy danych typu tabela a możliwości obsługi procesu sprawdzania i analizy danych.
– Najważniejsze zasady i dobre praktyki.
– Stosowane w procesie obsługi dużych zbiorów liczb.
– Proste filtrowanie danych.
– Sortowanie danych.

2.Typy danych:

– tekstowe.
– liczbowe.
– daty i czas.
– logiczne.
– kody błędów.
– Obsługa filtra zaawansowanego:
– zasady tworzenia kryteriów.
– obsługa mechanizmu filtrowania.

3.Zaawansowane operacje z wykorzystaniem dat i czasu (funkcje ułatwiające proces analityczny informacji zawartych w bazach danych).

4.Analityczne funkcje bazodanowe i zaawansowane kryteria analityczne umożliwiające wielowymiarową analizę danych.

5.Analiza danych za pomocą sum pośrednich.

– Obsługa automatycznego konspektu.
– Wielopoziomowe grupowanie danych.

6.Tworzenie zaawansowanych formuł.

– Tworzenie formuł warunkowych z użyciem wielokrotnie złożonej funkcji JEŻELI.
– wykorzystującej różne kryteria analityczne.
– Funkcje proste i zagnieżdżone.
– Funkcje tablicowe.

7.Rozszerzenie informacji o pisaniu formuł z użyciem zaawansowanych operacji logicznych:

– podstawowe funkcje tekstowe.
– informacyjne.

8.Trzy sposoby adresowania w EXCEL’u

– adresowanie z użyciem adresów względnych.
– bezwzględnych mieszanych.
– adresów tabelarycznych.
– nazw komórek i obszarów danych – ich zastosowania ograniczenia i możliwości.

9.Obsługa tabel przestawnych – podstawowe operacje na bazach danych.

10.Obsługa tabel przestawnych – informacje o grupach.

– tabelarycznych sumach pośrednich.
– sposobach prezentacji danych.
– szybkich sposobach tworzenia nowych tabel na podstawie tabel już istniejących.
– różnych typach funkcji wykorzystywanych w bazie danych.
– Wykresy przestawne.

11.Obsługa tabel przestawnych – operacje grupowania c.d.

– filtrowanie danych wewnątrz tabel.
– Zasady sortowania informacji w tabelach przestawnych.

12.Wykres jako zaawansowane narzędzie analityczne.

– Zaawansowane techniki wizualizacji i analizy danych.
– Łącza między skoroszytowe.

13.Obsługa sum pośrednich.

– Techniki kopiowania danych i tworzenia zestawie o w EXCEL’u.
– Obsługa operacji wklej specjalnie oraz zaznaczanie wyłącznie widocznych komórek.

14.Formaty warunkowe jako narzędzie wspomagające proces obsługi arkusza oraz zaawansowane narzędzie analityczne.

– Formaty oparte o dane i formuły.

15.Zaawansowane formuły logiczne i wyszukujące (m.in. funkcje wyszukujące w powiązaniu z nazwami obszarów).

16.Analiza danych za pomocą narzędzi EXCEL’a:

– szukanie wyniku.
– obsługa narzędzia SOLVER.
– Obsługa tzw. scenariuszy.
– Zagadnienia optymalizacyjne w EXCEL’u.

17.Tworzenie reguły poprawności wprowadzania danych.

– Makropolecenia.
– Podstawy tworzenia własnych funkcji przy użyciu VBA.

18.Reguły zabezpieczeń dokumentu i ochrony danych. Tworzenie list niestandardowych.

– Współdzielenie zasobów EXCEL’a.